Ορόσημο το 2020 για αναψυκτικά με λιγότερη ζάχαρη στην Ελλάδα
Οι εταιρίες-μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών δεσμεύθηκαν εθελοντικά για μείωση κατά 10% της ζάχαρης σε ανθρακούχα και μη αναψυκτικά, παγωμένο τσάι και προϊόντα έτοιμου καφέ καθώς και σε αθλητικά και ενεργειακά ποτά μέχρι το 2020.
Με τα επίπεδα παχυσαρκίας να αυξάνονται επικίνδυνα σε όλο τον κόσμο και την αποδεδειγμένη επιστημονικά άμεση σχέση μεταξύ της υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης, της παχυσαρκίας και των καρδιαγγειακών προβλημάτων, οι προτιμήσεις των καταναλωτών για αναψυκτικά αλλά και τρόφιμα περισσότερο φυσικά και με όσο το δυνατόν λιγότερα σάκχαρα, έχουν σπρώξει τις βιομηχανίες του κλάδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στη χώρα μας να προσεγγίσουν αυτά τα προϊόντα με έναν διαφορετικό, περισσότερο υγιεινό τρόπο.
Η συνειδητοποίηση της σημασίας της υγείας από τους καταναλωτές και η ανάγκη συντονισμού στον πόλεμο κατά της ζάχαρης, ήταν ο λόγος της εθελοντικής δέσμευσης και ανακοίνωσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ) για μείωση κατά 10% της ζάχαρης σε ανθρακούχα και μη αναψυκτικά (με περιεχόμενου φρούτου 0-24,9%), παγωμένο τσάι και προϊόντα έτοιμου καφέ καθώς και σε αθλητικά και ενεργειακά ποτά των εταιριών-μελών του μέχρι και το 2020.
Η εν λόγω πρωτοβουλία έρχεται ως συνέχεια στις προσπάθειες και τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιομηχανιών Αναψυκτικών (UNESDA) τον περασμένο Φεβρουάριο. Σύμφωνα με στοιχεία, έχει καταγραφεί μείωση της ζάχαρης κατά 12% στα ανθρακούχα και μη αναψυκτικά στην Ευρώπη στο διάστημα 2000-2015 και στοχεύουν σε μία περαιτέρω μείωση 10% έως το 2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας οι εταιρίες αναψυκτικών πρωτοστάτησαν στη προσπάθεια μείωσης της ζάχαρης ήδη από το 1980, όταν κυκλοφόρησαν στην αγορά τα πρώτα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΣΕΒΑ, θα μετράται η μέση περιεκτικότητα σε ζάχαρη ανά 100ml με βάση τον όγκο πωλήσεων, ανεξάρτητος ελεγκτικός φορέας θα ελέγχει την εκάστοτε εξέλιξη και θα είναι υπεύθυνος για την κοινοποίηση των σχετικών αποτελεσμάτων στους ενδιαφερόμενους φορείς. Ο ΣΕΒΑ ευελπιστεί όπως δήλωσε ότι με αυτή την πρωτοβουλία η οποία εντάσσεται σε μια σειρά ουσιαστικών δράσεων που υλοποιεί παράλληλα με την ανασύνθεση, όπως: ευδιάκριτη διατροφική επισήμανση, υπεύθυνο marketing (δε διαφημίζουν σε παιδιά κάτω των 12 ετών), προώθηση νέων προϊοντικών επιλογών με μειωμένες ή καθόλου θερμίδες, αύξηση της διαθεσιμότητας μικρότερων συσκευασιών, ότι θα συμβάλλει, σε συνεργασία με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, στην προώθηση ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής και πιο υγιεινών διατροφικών προτύπων.
Η πρόεδρος του ΣΕΒΑ, Αγγελική Πατρούμπα, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που ο κλάδος των αναψυκτικών στην Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά με μία δέσμευση που απαντά στον στόχο της ΕΕ για περαιτέρω μείωση της ζάχαρης κατά 10%. Αναγνωρίζουμε ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να ελέγχουν καλύτερα την πρόσληψη θερμίδων για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μας αξιοποιούμε ένα ευρύ φάσμα εργαλείων και καλούμε και άλλες εταιρείες του κλάδου, καθώς και άλλες κατηγορίες τροφίμων και ποτών, να συστρατευθούν στην προσπάθειά μας, προσφέροντας στους καταναλωτές επιλογές που τους βοηθούν να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης».
Φωτεινή Πουρνάρα